مجله تربیتی آینه

معرفی گروه فرهنگی تربیتی آینه
طبقه بندی موضوعی
اوقات شرعی
پیج رنک گوگل

امام صادق علیه السلام از عجایب قرآن سخن می گفت: روز قیامت در زیباترین چهره بر مردم ظاهر می شود... آنگاه خداوند به او می گوید ای حجت من بر روی زمین، سرت را بالا بگیر و شفاعت کن! قرآن می گوید: پروردگارا، گروهی از مردم، از من حفظ و مخافظت کردند و چیزی را ضایع ننمودند. اما گروهی از آنان مرا ضایع، حقم را تحقیر، و خودم را تکذیب کردند... سپس خداوند به عزت و جلالش سوگند می خورد که گروه اول را بهترین جزا و گروه دوم را به دردناکترین عقاب برساند.

راوی می گوید از امام (ع) پرسیدم قرآن به چه صورتی بر می گردد؟ حضرت فرمودند: به صورت مردی که هر کس به طور متفاوتی او را می بیند، پس مردی از شیعیان ما که قرآن را می شناخته و به وسیله آن با دشمنانن جدال می کرده، به قرآن نگاه می کند ولی او را نمی شناسد. پس قرآن به صورت اولیه خود بر می گردد و به او می گوید: «من آن کسی هستم که خواب شب را از تو گرفتم و عیش و لذت دنیایی ات را کم کردم به خاطر من آزارها شنیدی و سنگباران حرف ها شدی. پس هر تاجری حقش را به طور کامل از تجارتش می گیرد و من امروز جلو تو خواهم بود»...

آن گاه برای او دعا خواهد  کرد و خداوند به عزت و جلال خودش سوگند می خورد که او و امثال او را از گروهی قرار دهد که 5 ویژگی دارند:

1.      جوانانی که پیر نمی شوند. 2. سالم هایی که مریض نمی شوند. 3. ثرمتمندانی که فقیر نمی شوند. 4. شادمان هایی که محزون نمی شوند. 5. زنده هایی که نمی میرند...

راوی می پرسد: مگر قرآن سخن می گوید؟

این جا حضرت (ع) می خندند و می فرمایند: «رحم الله الضعفاء من شیعتنا انهم اهل تسلیم» این جمله را چگونه باید ترجمه کرد؟ شاید بهترین ترجمه این باشد: «خداوند نادانان از شیعیان ما را رحمت کند که لااقل اهل تسلیم هستند!» سپس فرمودند: «بله، حتی نماز هم صحبت می کند و چهره و خلقتی دارد که امر و نهی می کند.» راوی می گوید: با شنیدن این حرف رنگم تغییر کرد و گفتم این چیزی است که نمی توانم درباره اش با کسی صحبت کنم!

حضرت فرمود مگر مردمی (که می خواهی با آنان صحبت کنی) غیر از شیعیان ما هستند؟ پس کسی که نماز را نشناسد،‌حق ما را انکار کرده است... پس کلام خداوند را به تو می شنوانم: «ان الصلاه تنها عن الفحشاء و المنکر و لذکر الله اکبر» (یقینا نماز انسان را از زشتی ها و منکر باز می دارد و البته یاد خدا بزرکتر است.) پس نهی،‌سخن است و فحشاء و منکر مردان هستند و ما «ذکر الله» و ما «اکبر» هستیم. (اصول کافی، ج2، ص597-598)

حالا ببیا با خودمان فکر کنیم و ببینیم چقدر به این قرآن ایمان داریم؟ یعنی چقدر از شیعیان نادان دور هستیم...

چاپ این صفحه

نظرات (۰)

هنوز هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی